fredag 17 april 2015

Stor liten konstnär


Liams klass har haft besök flera gånger av en konstnär/skulptör som arbetat med dem. Liam tyckte det var mkt intressant och var väldigt nöjd och stolt över sitt egentäljda hus. Kanske att han kan få en täljkniv i sluta-ettan-present! När jag slutade ettan fick jag ett armbandsur, först vid skolavslutningen i tvåan fick jag en fin kniv. Den kniven följde med mig på landet i många år, upp till vuxen ålder, tills den försvann vid ett inbrott. Kommer ihåg hur jag spottade på slipstenen så jag kunde vässa min kniv. Och hur jag körde ner den i jorden när den blivit för smutsig eller kletig när jag täljt mig ytterligare en liten flöjt. 

Naturligtvis (!!!) kommer han inte få lov att använda kniven när han är ensam utan bara i vuxet sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar