fredag 8 maj 2015

Mexican chili med ris

Häromdagen var jag och fyndhandlade på vår lilla Ica. Köpte bland annat 2 paket kaffe för halva priset som vakuumet hade gått ut ur. Sedan fyndade jag ett paket grytbas från Gogreen för nästan halva priset. Jag är stort fan av Gogreens grytbaser för det är smaker som vi normalt inte använder oss av hemma i maten. Sedan är de saltfria vilket uppskattas när man har ett litet barn. Kaffe är jag också ett stort fan av men det behöver jag nog inte förklara varför jag är ;)

Nu kommer ett middagstips med uträknad pp för alla viktväktare där ute! 



1 pkt mexican chili grytbas (6pp)
4 små ekologiska kycklingfiléer (12pp)
1,5 tsk rapsolja (2pp)
0,5 dl majs (1pp)
Salt

3 dl okokt ris (23pp)

= 44pp

Stek kycklingfiléerna i rapsoljan. Tillsätt grytbasen. Lägg i majs och låt koka. Jag hällde även i ca 2,5 dl vatten. Låt småputtra under tiden riset kokar. 

Koka ris enl förpackning. Servera med sallad. 

Vi fick ut ca sex portioner på detta och då blev det 7,33pp per portion. Men då får jag tillägga att vi inte tog monsterstora portioner utan hade en hel del grönsaker till. Vi tog och åt så vi inte var hungriga mer, så som man gör när man går på vv 😃👍 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar