söndag 5 augusti 2018

Disktrasa

Jahopp, då var årets sommarsemester slut. Det känns otroligt sorgligt. För vilken sommar vi har haft. Vi har badat VARJE dag under våra fyra veckor på landstället, och vår mellanpojk har utan tvekan badat mest av alla oss. 

En dag under semestern åkte jag och min mamma till Skroten, det är en tygbutik med riktigt bra priser på tyg. Och precis bredvid ligger Kinna Garn, och självklart kunde jag inte låta bli att gå in där. Dock så handlade jag inte ihjäl mig då jag vet att jag inte får plats med så mycket mer här hemma. Men jag inhandlade ett garn som var 70% bambu och 30% bomull som ikväll förvandlade sig till en disktrasa. Mönstret hittade jag inne på Svarta Fåret och länk till mönstret finns HÄR. Det var ett enkelt mönster så även en nybörjare kan lätt virka ihop en disktrasa. Jag virkade till ett liten ögla på min trasa då jag hellre har den hängande på en krok istället för att den ska hamna i vasken! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar