onsdag 22 augusti 2018

Här är jag

Tänkte att jag kanske skulle ta och presentera mig själv.

Jag heter Helena och är en virktant på 36 år.
Bor i Göteborg med min man Joacim och våra tre barn, Liam (11år), James (snart 7 år) och Sam (4 år). Sedan har vi en liten hamster som heter Basse.

Jag arbetar på en byggmarknad på Hisingen. Och maken min är elmontör.

Jag är en glad person (för det mesta) och försöker alltid hitta ljusglimtar i även det minsta.

Att jag älskar pyssel är ett understatement. Jag brinner för att virka och skapa nya figurer, som ni säkert har märkt. Men jag gillar så mycket mer. Gjuta i betong är en grej. En annan sak är min Bullet Journal, en helt ny passion och jag är helt såld. Hur kan jag ha missat detta?? Planering och pyssel på samma gång!!!!

När jag inte jobbar eller pysslar så går tiden till familjen. Jag och maken försöker aktivera barnen så gott det går, men alla tre är spelnördar så de vill helst sitta och spela om vi är hemma.
Jag har ganska nyligen börjat ta powerwalks några gånger i veckan och hoppas på att kunna förlora några kilon på det (det finns liksom några att ta av utan att det skadar om man säger så).

I nuläget drömmer jag om att vi ska kunna flytta till större. Vi bor i en trea som vi byggt om till en fyra. Småkillarna delar rum (vilket fungerar sådär) och vårat sovrum är en ombyggd garderob utan fönster, så släpper man en fis där inne så försvinner den aldrig. Aldrig.

Jag hatar orättvisor.

Två gången om året så är jag med och arrangerar en av Göteborgs största barnmarknader där vi tar ut 20% av vinsten från säljarna och skänker till välgörenhet. Vi har skänkt till bla Barncancerfonden, Agape och UNHCR. Det som inte säljs skänks vidare till tex Barnhem och kvinnojourer. Denna barnmarknad startade jag och en handfull mammor för några år sedan och den har vuxit sig megastor. Och jag älskar att vi kan göra detta och förhoppningsvis bidraga till en lite bättre värld.
Jag brukar sälja mina virkade grejer på marknaden och de brukar gå åt fort. Så har ni vägarna förbi Göteborg den 29 september så kika gärna in och bidra till välgörenhet. Klicka här så kommer ni till vår blogg. 

Ja, det var väl allt om mig som jag kan komma på.

Nu hoppas vi på en fin höst som följd på vår fantastiska sommar!


Väl mött och happy virkning
//Helena

Följ mig gärna på Instagram där jag lägger upp bilder på allt jag virkar. Jag heter @tr3troll även där. Klicka här för att komma dit via länk.
Finns även på facebook. Klicka här för länk
Pinterest har jag, men brukar inte lägga ut så mkt där.

4 kommentarer:

  1. Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv trodde jag aldrig att kärlekstrollformel kunde få tillbaka min ex älskare Mårtensson, tills min vän introducerade mig för den riktiga besvärjelsen, innan jag kontaktade några trollformler för att hjälpa mig men vet om de kunde hjälpa mig, vissa krävde de mer pengar tills Jag följer enkla instruktioner från den stora kärleksförtrollningen via hans personliga WhatsApp-nummer +12162022709, jag kunde kommunicera och ringa honom och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka. Drigbinovia Vem som helst kan fortfarande få samma hjälp från honom idag för att återta förlorad kärlek eller återställa en trasig relation och frånskild partner kan återgå till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 3 dagar, min före detta älskare ringde mig på telefon för att be om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. du kan också nå hans e-post på doctorigbinovia93@gmail.com Tack till Drigbinovia för hans begåvade krafter tack för att du tog dig tid att läsa mitt vittnesbörd?

    SvaraRadera
  2. Efter 3 veckors separering älskade jag fortfarande min man och ville ha tillbaka honom. Min man skilde sig från mig för att han träffade en yngre kvinna på jobbet. Efter 17 års äktenskap kunde jag inte ge min man ett barn och även om det inte var mitt fel så uppskattade jag honom eftersom han hade tålamod med mig i många år. Jag förklarade alla mina problem för Dr Ilekhojie och han lovade att hjälpa mig om jag är seriös och villig att lita på honom. Bara inom 72 timmar körde min man mil till vårt hus och frågade om vi kunde arbeta oss tillbaka tillsammans och försonas. Han förklarade för mig hur olycklig han har varit de senaste veckorna och bad att få flytta hem. Jag är glad att mitt livs kärlek är tillbaka och att saker och ting blir bättre. Prata med Dr Ilekhojie för all hjälp. Hans whatsapp-kontakt: +2348147400259 eller mejla gethelp05@gmail.com

    SvaraRadera
  3. För vem det kan beröra, jag uppskattade verkligen hur The Great Dr Sunny använde sin intuitiva vägledning, krafter och färdigheter som livscoach och sin empati för att få tillbaka min själsfrände till mig. För 100 procent gratis riktiga synska, rådgivare för att ta tillbaka ditt ex och lösa alla dina vanliga problem eller krämpor. min partner lämnade mig på grund av oändliga bråk och gräl och jag var förkrossad i månader och fick tillbaka min lycka när jag kontaktade henne. Den enda Dr Sunny The Great är den enda som kan hjälpa dig. Han löste mitt problem åt mig. Han tog tillbaka mitt ex inom 48 timmar efter samråd och kärleken och tillgivenheten var tillbaka på plats och förstärktes. Kontakta Great Dr Sunnys e-post: drsunnydsolution1@gmail.com  Du kan också Whatsappa honom på +2348082943805 .

    SvaraRadera
  4. Jag är här för att upplysa alla om Dr Ilekhojies goda gärningar. Jag och min ex fru har haft problem i den bästa delen av 2 år nu och vi har försökt all rådgivning och pratat med våra föräldrar men ingenting fungerade. Vi slåss om allt och separationen var nära förestående tills jag såg en recension av Dr Ilekhojie. Jag kontaktade honom och informerade honom om mitt tillstånd. Han lovade att utföra en försoningsritual som kommer att säkerställa att kontakten mellan mig och min fru återställs. Det har gått en vecka nu sedan jag sorterade hans hjälp och det börjar bli bättre mellan mig och min fru. Vi har börjat bo i samma sovrum igen och vi har båda informerat våra advokater om att skjuta upp skilsmässaplanerna. Jag är så glad nu att jag kan njuta av min fru igen. Kontakta Dr Ilekhojie om du har problem i ditt äktenskap. E-post: gethelp05@gmail.com eller WhatsApp/Telegram +2348147400259

    SvaraRadera