torsdag 12 december 2013

Stjärngosse!

Naturligtvis ska James vara stjärngosse på Lucia! 

Han är såpass liten så han tycker det mest är kul att klä ut sig. Och än så länge kan jag bestämma!

Sedan så äääälskar han stjärnor, däremot älskar han inte stjärngossestruten jag har gjort till honom. Jag har gjort den själv, jojomensan! Inte av papper eller så, utan jag har virkat den! Har även virkat stjärnan på pinnen gossarna har. Allt för att han inte ska kunna peta ut ögonen på någon annan, eller använda stjärnpinnen som ett ninjasvärd och slåss med. Men mössa inomhus? Urtöntigt säger James! Vi får väl se hur snabb jag kan vara med kameran imorgon! 

Vi har ju missat Lucia både på dagis och skolan. Så imorgon går James och jag till öppna förskolan och är med i deras luciatåg. Vi var där förra året med. Då sprang James omkring och snodde luciakronor från töserna och tyckte att han var jättefin! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar