torsdag 6 november 2014

Movember

Nu sparar väl alla karlar ut sin mustage och skägg för att supportra bland annat prostatacancer hoppas jag. Och sedan kan ni väl låta bli att raka av det igen va?! Jag är av den uppfattningen att män ser bättre ut i skägg! 

Såklart har min gubbe skägg. Och jag vill inte ens tänka på hur han hade sett ut utan det ;) Han har länge gått och spånat på en ryktborste (hehe, skäggborste) i päronträ från Dr. Dittmar. Så jag slog slag i saken och beställde en sådan plus skäggolja som var tänkt att han skulle få på fars dag. Dock så kom paketet hem en dag tidigare än vad jag hade sagt att jag ville ha det, och självklart för en gång skull så kollade han i brevlådan när han kom hem... Så han fick öppna det redan i tisdags. Han blev jätteglad för det var inget han hade förväntat sig! 


Ikväll satt jag och färdigställde en mössa till maken. Han gnäller ofta över att jag virkar till alla andra och inte något till oss, men nu ligger det en färdig mössa framme till honom när han vaknar. Hoppas bara att han får på sig den. Den var på tok för stor för mig i alla fall. 

 
Får nig ta och inhandla lite mer garn och göra en till mig med. Föredrar att göra mössor i akrylgarn och för tillfället har jag bara en massa bomullsgarn hemma. 
Men nu ska den hör kaffetanten försöka sova. Fredag imorgon! Whoop whoop! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar