söndag 12 oktober 2014

Åka buss!

"Jaaaaaa" skriker barnen i kör "åka buss!!!". Varför undrar jag. Vad är nöjet i att sitta med en massa andra människor i en stor bil där det verkar som föraren hittat sitt körkort i ett cornflakespaket? Dessutom mår man illa när man åker buss, eller bil med för den delen så länge jag inte kör själv.. 

Jaja, vilket som.. Vi packade ihop tre barn, en barnvagn och en sittbräda och for till den stora staden (Göteborg) med buss igår. Liam och James var helt överförtjusta medan jag stod och mådde illa hela vägen in till stan. Tur att trippen bara tar 15 min! Jag åker buss kanske max 4 ggr per år, och detta var gång ett i år. Nästa gång hoppas jag är utan barn och med alkohol i kroppen ;) Förstår inte hur maken klarar av att åka både till och från jobbet på detta sättet, nykter dessutom. Fy bubblan vad tråkigt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar