torsdag 16 oktober 2014

Idag är en ny dag!

Usch, igår kväll skällde jag till ordentligt på min stackars (snart) treåring. Och trot eller ej, jag brukar inte skälla på honom speciellt ofta. Men det brast helt för mig och stackarn blev ledsen och besviken på mig, vände ryggen mot mig och bara grät. Jag kände mig så dum!! Men efter en stunds kramande och tröstande och försök till förklaring varför jag blev så arg blev vi vänner igen. Sedan när han kom in till mig inatt låg jag och höll om mitt troll resten av natten. 

Så när Joacim kom hem igår kväll strax innan 21 (han hade jobbat från 7 på morgonen) bröt jag ihop totalt. Han jobbar över så ofantligt mycket just nu, och har gjort så i flera veckor. Jag känner mig verkligen som en ensamstående förälder. Sedan är det en hel del krux med barnen som jag inte vill gå in på här som gör allt så mycket tyngre. Joacim sa till mig att han sagt till på jobbet att jan inte kan jobba så som han gör nu något mer. Han orkar inte, jag orkar inte. Och det går ut över oss som familj. Så nu hoppas vi på att nästa vecka blir normal. 

Idag är det skola och förskola för de två stora och jag och mini ska åka och shoppa på kappahls rea! Sedan när de kommer hem blir det mys och pyssel hela dagen! Och jag ska vara en så mycket bättre mamma!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar