tisdag 25 februari 2014

32+6

Sitter och pustar ut i bilen efter besök hos barnmorskan. Allt såg lika fint ut som alltid.

Bebis hjärtslag: 150
Hb: 119
Blodtryck: 110/60
Socker: 6,1
Sf mått: 32-33 cm

Han hade dock inte sjunkit ner något. Utan när hon skulle känna efter huvudet så flyttade han helt på sig. Och så som han rör på sig i magen måste han fortfarande ha massor av plats. Frågade henne lite om varför jag är så trött och hon svarade obevekligt att det berodde på smärtan. Samt att hon tyckte jag gott och väl kunde äta mer panodil samt oftare ta ett långt bad. 
Sedan har jag ju rätt mycket förvärkar som faktiskt gör lite ont. Men det var inget hon tyckte var konstigt heller, vid tredje barnet blir det gärna så sa hon och fnissade. Det tyckte inte jag var kul ;) Men att om de blir med regelbundna och håller på längre än 1-1,5h så skulle jag ringa till förlossningen. 

Nu ska jag räkna ner till nästa besök hos barnmorskan som är 20 mars. Sedan har jag två besök till, förhoppningsvis bara ett då sista tiden är samma datum som minibror är beräknad till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar