måndag 10 februari 2014

Bakstycke

Nu håller jag på att tvinga igång kropp och knopp. Lättare sagt än gjort.. Igår kväll höll jag på att svimma och mådde jättedåligt, och på det hade jag en jäkla massa förvärkar som till slut började kännas av lite. Men de slutade som tur var. Och då hade jag varit i stillhet hela dagen.. Kroppen är konstig. 

Imorse kickade jag igång kroppen med en promenad, lämnade Liam på skolan gick sedan förbi affären och handlade. Måste tillägga att detta är en väldigt kort sträcka och jag trodde jag skulle klara det bättre än vad jag gjorde. När jag kom hem var jag helt slut och hade vansinnigt ont i rygg, höfter, bäcken och mage. Somnade och sov två timmar. Men det var skönt att komma ut en liten sväng!

Jag har också börjat dra igång en virkning med. En liten tröja till minibror, "samsam" som är arbetsnamnet på honom. Jag har aldrig virkat något klädesplagg innan (förutom tossor) och jag gör det utan något mönster. Få se hur det går, modellen är inte direkt jobbig. Än så länge har jag fått ihop bakstycket och precis börjat på framstycket. 


Virkar med ett garn som heter "red heart baby" och vilket jag tycker är jättemysigt att virka i. Det är 100% akryl. Jag verkar även ha tagit i när jag köpte garnet så jag kommer få en hel del över. Får se om det blir tossor, mössa och vantar eller en filt till. Jag virkar tills det tar slut helt enkelt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar