söndag 16 februari 2014

Klockar värkar

I helgen har det varit full fart på mig. Igår var jag och kryckorna ute och handlade med mamma, och idag har jag sorterat alla mina garner och lagat middag. Resultatet av detta blev en massa förvärkar som gjorde ont, jäkligt ont. Till slut så fick jag börja ta tiden på dem för jag blev orolig. Men efter att ha suttit still i soffan och vilat i en timma så hade det gått över till vanliga sammandragningar. Minibror är inte välkommen riktigt än! Jag är inte beredd varken mentalt eller pryligt. Med pryligt menar jag att jag inte hunnit skaffa allt som behövs. 

Men i alla förvärkar och vila passade jag på att pyssla med store sonen (kan ju inte göra ingenting...). Han har länge varit intresserad av att handarbeta, nyfiken på det jag gör. Men virka funkade inte för honom. Så vi har införskaffat lite korsstygnsmaterial. Och han fattade galoppen. Det gör ingenting om han kan få upp koncentrationen lite på det sättet. Och han tycktes gilla det, lite i alla fall. Han håller på med en uggletavla till minibror. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar