tisdag 4 februari 2014

Lågt, lägre, lägst!



Var på magbesiktning på mvc idag. Allt såg finfint ut, utan mitt hb (järnvärde).

Sf-måttet låg på 30 cm
Blodtryck: 95/55
Bebis ❤️ slag: 154
Hb: ynka 99

Inte undra på att jag varit typ avdomnande trött och orkeslös. Så imorgon efter dagislämningen blir det en sväng till Apoteket!

Sedan har jag varit väldigt orolig för att magen är så stor. Alla kommenterar ju och säger "ooooooj vad stor mage du har!!!". Och även jag själv reagerar på storleken. Jag tog upp detta med barnmorskan och hon sa att jag är tredjegångsföderska och att det inte är det minsta konstigt om magen är stor. Men för skoj skull jämförde vi sf-måttet med mina andra två graviditeter. Och hör och häpna! Jag är mindre nu än med de två andra. Jag var störst med ettan, mellan, med mitten och minst nu med trean. Rätt så kul faktiskt. Så nu är jag mycket lugnare. 

Och sedan hade jag sammanlagt hittills gått upp 6 kg och hoppas att det inte blir så mycket mer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar