onsdag 5 mars 2014

140305 03:43 v.34+0

Jag har sovit i tre timmar! Wiiihooo! Haha nä men det är sjukt jobbigt att sova på sjukhus, speciellt när man ska kollas upp hela tiden. Men nu på natten kom vi överens om att jag skulle få sova för att hämta nya krafter. 

Igår var en lååång dag. Värkar som gör ont var tionde minut är inte kul alls. Även om det bara är var ynka tionde minut. Jag gick med på att vara med i en studie som går ut på att få reda på varför man får barn för tidigt, speciellt då man gått över tidigare. Denna studien bestod bland annat av ett fostervattenprov, AJ! Och en massa ultraljudsundersökningar och såklart vaginal undersökning. Fick igår förmiddag iom studien reda på att jag är öppen 4 cm, den magiska gränsen, samt att livmoderetappen var helt utplånad. På nästa ultraljud senare på dagen så visade sig att minibror är galet duktig på att göra andningsövningar och höll på med det länge och nästan förstörde undersökningen, haha. Sedan höll han på med övningar och hicka resten av kvällen. 

Och idag ska jag vara med i en annan studie där man ska kolla bebis lungor med ultraljud. Och sedan fortsätta kolla upp detta efter han är född. Känns bra med studier som även gynnar oss och vårt barns utveckling av viktiga saker som just lungor. Fast han som håller i studien (samma som den andra studien) var osäker på att vi skulle hinna med att göra denna då han tror att minibror kan komma innan han hinner upp till avdelningen och oss. Hoppas att han gör det. Då ser vi ju hur lungorna ser ut innan minibror ploppar. Fast han kollade rätt så noga igår och försäkrade nästan mig helt att om bebis kommer nu så är bebis redo, han såg jättefin ut, bara lite mindre! 

Och allt detta gjorde jag själv!!! *applåder spplåder*. Jag skickade nämligen hem Joacim under dagen så han kunde lägga färdigt golvet i sovrummet och städa hemma. Och naturligtvis vara med pojkarna en stund. Idag är frågan om han får åka hem något. Får se hur det utvecklar sig. Joacim och min mor passade även på att köpa lite små kläder till bebis som tvättades och som nu hänger på tork i vårt rum. Behöver jag säga att jag känner mig sjukt pirrig!? 

Nu tror jag att jag ska fortsätta virka lite, då jag tydligen inte kan sova mer! 


Ha en bra dag alla fina! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar