måndag 24 mars 2014

Pollenhelvete!

Ögonen kliar, är svullna , är ömma och kleggar sig. Näsan är täppt och huvudet likaså. Får skicka maken förbi Apoteket när han är på väg hem från jobbet. Såhär vill jag inte ha det!

Aurorasamtalet gick jättebra! Var inga problem som helst att få bli igångsatt på bf dagen. Men hon sa/frågade mig en sak som överraskade mig. Hon frågade om jag verkligen orkade gå mycket länge till, i och med foglossningen, förvärkar, risk för att han kommer tidigare plus att jag mår allt sämre psykiskt (hon var även upprörd för att läkare och bm inte tagit min trötthet och nedstämdhet på allvar och trodde själv att jag borde gått upp på mina tabletter under graviditeten). Så hon skulle fixa en igångsättningstid en vecka innan. Bara det kändes som en befrielse, jag kunde äntligen välkomna graviditeten och bebisen. 
Strax efter vi hade kommit hem så ringde bm igen. Hon berättade då att hon hade pratat med läkaren och han ville ge mig en tid mycket tidigare! Han tyckte att jag hade haft nog han med. Så nu är det inte alls långt kvar innan jag ska få min bebis. Jag känner i dagsläget att jag inte vill berätta exakt datum för detta, mer än att det är snart!

Så nu har vi fått skynda på oss här hemma. Eller ja, jag pekar med hela handen från soffan (eftersom jag knappt kan gå alls nu...) och maken får jobba. Det senaste vi fått gjort nu är att få lagt det nya golvet i hallen, och det blev sjukt snyggt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar