fredag 7 mars 2014

140307 18:25

Och inget händer! Var är bebis!

Jag har rätt starka värkar, är tvungen att andas genom dem. De håller i sig i 2-3 minuter. Sedan går det 3-4 minuter och jag får en ny värk...
Imorse var jag öppen 6 cm. Yes tänkte vi, nu kommer han snart!
Nu i eftermiddag var jag fortfarande bara öppen 6 cm. Och det suger! Är skittrött på det här. Det är fyra ynka cm som behövs till, 4!!!
De vill inte skynda på något då han fortfarande mår bäst i magen. Men samtidigt vill de helst inte ge mig något direkt smärtstillande (läs eda, ryggmärgsbedövning) då de är rädda för att det ska avta helt och de till slut behöver sätta in värkstimulerande dropp som kan göra honom stressad och få honom må dåligt. 
Och vad har jag för alternativ då? Jag vill ju absolut inte riskera att mitt barn ska må dåligt! 

Sova är uteslutet idag, då jag knappt hinner stänga ögonen innan en ny värk kommer. Och hade jag kunnat skynda på det hela genom att röra på mig i trappor eller gå i korridoren så hade jag gjort det. Men nu är det ju så att foglossningen inte har försvunnit bara för jag ligger på sjukhus.. 

Blä! Känner mig bara blä nu! Känner mig så fast i min egna kropp och avskyr att jag inte kan få bestämma själv! 

Jag har i alla fall lyckats med att färdigställa barnvagnmobilen till bebis. Dock har vi inte ännu köpt en liggdel till vagnen, men det får vi ta när han kommit ut, om han nu gör det... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar