onsdag 5 mars 2014

Händelserik dag utan någon bebis!

ÅDagen började med att bebisen inte kom! Vilket är väl bra, varje stund inne är värdefull, men jag vill ha ut honom nu! Är inne på tredje dygnet med värkar var tionde minut och jag är trött trött trött på det. 

Har hunnit med en massa idag! Idag var jag med i andra studien, som handlade om lungutveckling efter bebis fått kortison (eller rättare jag fått kortison, två sprutor i baken som inte var så sköna...) Så det kollades på hjärta och lungor med ultraljud och allt såg så fint ut. 


Resten av dagen fram till fyratiden har jag till och från legat kopplad till en ctg-maskin. Den mäter bebis hjärtslag och mina värkar. Har även fått röra mig ur sängen idag! Vilken befrielse! 


Sedan blev det läskigt! Det fanns ingen plats för oss på Neonatalavdelningen på östra så det blev beslutat att vi skulle till Mölndal istället. Bebis har ju inte kommit än, men de vågar nog inte chansa. Det kändes omtumlande, som om vi nästan blev utslängda. Plus att barnmorskan vi hade fått kändes kall och oengagerad. 
Väl uppe på förlossningen på Mölndal blev vi väl emottagna och jag fick gråta av mig lite av paniken som infunnit sig. Fick gjort ett nytt ctg och en undersökning och allt kändes redo. Går vattnet och värkarna kommer oftare så gissade de att bebis kommer fort. Vi har hittills fått träffa en barnmorska, avdelningsansvarig, två undersköterskor och två sköterskor från neonatalavdelningen här. Och vi känner oss väldigt välkomna! Vi har till och med varit på Apoteket och i Pressbyrån! 


Mysfaktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar