tisdag 25 mars 2014

Nöjd!

Idag har jag virkat färdigt filten till minibror som ska få hänga med upp till förlossningen och bb. Jag är så otroligt nöjd med den och har nog visat upp den på varenda virksida på Facebook och haschtag på instagram. Idén är dock inte min egen, jag hittade en liknande filt på internet för ett tag sedan och kände att en sådan vill jag göra. Förutom att jag hade bilden på den i mitt huvud så är den virkad helt på fri hand. Testade olika maskor på filten och kom fram till att "mossvirkning" blev snyggast, sedan var löv, grenar och ugglor enkla att få ihop. Sedan fäste jag motiven genom att handsy med kaststygn i sytråd. Jag har fått otroligt mycket positiv respons på filten så jag är superstolt nu! 

Och nu i eftermiddag och kväll knåpade jag ihop en snutte till minibror. James skulle promt ha den och snutta med men den gick inte att snutta med på James-vis så han kastade bort den och muttrade något i form med "nä nunte". Så kanske, kanske, får minibror ha den för sig själv ;) 

Då får vi se vad jag virkar imorgon, om jag orkar det. Mitt psyke är verkligen jätteskört nu och jag mår skit. Tur att det inte är långt kvar nu! Men imorgon är James hemma med mig, och han får mig alltid att le, oavsett humör, goa onge!

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar